Olyckor......

Måste göra ett brejk i jobbandet och berätta en grej
Jag var in på Maddes blogg 
idag och läste om en olycka. Då kom jag på att jag
måste berätta något helt vansinnigt som händer här!
På kvällen den 1 maj tittade jag ut genom fönstret och
funderade varför det var helt kolmörkt ute,
 jag  fattade ingenting! Så slog det mig att gatlyset var släckt.

Vad i hela friden vem har kommit på detta vansinne?
Jo Östersunds kommun har kommit på att de ska spara pengar
och därför släckt ner hela stan och ytterområdena. Kritiken
har varit hård allra helst från kvinnor med oregelbundna
arbetstider som ska ta sig fram i princip svarta natten.

Dessutom kom de på att industriområden också
skulle släckas ned! Polisen har protesterat mot
denna mörkläggning både för olycksrisken och
att överfall och inbrott kan öka! Vad händer då?

Jo Naturligtvis tog det bara  10 dagar så var olyckan
framme och en kille i 40- årsåldern blev påkörd
natten mot tisdagen denna vecka.

Skadorna var så svåra att han avled på tisdagskvällen.
Vem blev förvånad? Nu är lyset tänt, förra helgen var det
tänt på helgnätterna så de som beslutar om detta veknat
lite mot all kritik de mött. Som sagt nu är lyset tänt och
en man är död och en ung tjej är helt knäckt för hon har
kört på en människa så svårt att han avled. Är det då värt
priset? Det har inte gått att räkna ut detta innan? Alla
utom de i beslutarställning har fattat detta!

Ja man blir inte klok på de som bestämmer hur de tänker
och vart besluten kommer ifrån. Likt en dåre så försvarar
de vissa horribla beslut som är så tokig att man kan fylla
en revy med material om dessa knasigheter!

Vi har byggt om vårat kommunala badhus här!
Så långt allt väl och jag glad att man snyggar till detta!
En budget och uträkning för omkostnader gjordes efter
konstens alla regler! 40 miljoner skulle projektet landa på.
Icke, prislappen slutade på hör och häpna 82 miljoner!!!
En liten felräkning kan man kugnt säga! Till saken hör att
då missades en hiss till rutschkanorna så handikappade
kan få åka!!! Som om galenpannorna här i Östersund inte
fått en tankeställare från badet så tog de och grävde upp hela
Stortorget och ska bygga om för en sisådär 35 miljoner!

De som vill bygga om torget är lätträknade men tror ni att
de lyssnar på kritiken??? Icke sa nicke utan de kör på!
I måndags var jag på ett möte på jobbet där de berättade
att vård och omsorgsförvaltningen ska spara i år 43 miljoner
och nästa år 108 mille!!!! Jaha sa jag med en suck det är alltså
vi i den förvaltningen som ska se till att tokerierna på
samhällsbyggnad ska täckas upp! Social förvaltningen har
dragit över budget med 26 miljoner!!! Men hallå i hela huvudet
hur kan något sådant få hända???  Kan man överhuvud taget
räkna på kommunen? Jag blir kraftigt förvånad att denna
galenskap får fortätta utan att man blir avsatt!

Jo ibland funderar jag på
att bli politiker och jobba för oss på gräsrotsnivån men eftersom
allt är så segt och ska göras på ett visst vis så jag skulle nog tröttna
innan jag började! Nä nu har jag klagat klart! Så nu fortsätter jag
med mina jobb! Ha dè






Kommentarer
Postat av: Mita

Men vilka bra "klag" du kommer med.



Är det inte konstigt att du och jag som bara gått 2-årigt gymnasium (dessutom utan matte) kan räkna och tänka ut det mesta bättre än våra politiker?



Man vill ju bara skrika..............



Släckta gatlysen är ju en idioti i sig men man får ändå säga att man inte kan gå på vägen utan reflex och tro att man syns. Man kan heller inte ta för givet att alla stannar på övergångsställen bara för att lagen säger det.

Bilar är hårda, människor mjuka. Man får tänka lite själv också.



Kram / Mita

2009-05-15 @ 00:12:44
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: tess

Ha ha ha ja du ungar säger ja bara.... de e allt smarta. Så visst han är säkert med men visar inte upp sig kanske rent av lär upp resten ha ha ha...



Ja de e spännande med fågelungarna... så håll utkik.



Tess

2009-05-15 @ 07:49:32
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Sussi

Fy så tråkigt..

Tänk att nåt sånt måste hända för att dom ska få upp ögonen. Det fattar väl vem som helst att det blir så då. Inte så kul att vara den som har bestämt det här nu..



Ha en härlig fredag

Kramisar

2009-05-15 @ 07:49:33
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Ingrid

När man blir politiker så tappar man hjärnan i papperskorgen och det gäller inte bara i din kommun utan i alla kommuner.

Så jag vet vad du talar om.

Kram Ingrid

2009-05-15 @ 20:04:08
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: vivan

politiker är ett folk för sig, fattar inte att de är lika dumma och inkompetenta hela högen över hela landet!

Folk får sätta livet till för deras dumheter!

Kramen!

2009-05-15 @ 23:56:16
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: soffie

fy va trist å hemskt,så verkar det va jämt det måste hända saker innan kommunerna fattar faran,

önskar dej en go lördag

2009-05-16 @ 09:32:53
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

fy va trist å hemskt,så verkar det va jämt det måste hända saker innan kommunerna fattar faran,

önskar dej en go lördag

2009-05-16 @ 09:32:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: marie

tragiskt.

spara in pengar på fel ställe....usch.

2009-05-16 @ 20:05:37
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: marie

roberts har putsat upp sin moppe två dagar i rad =)

2009-05-17 @ 17:23:30
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag gillar verkligen din blogg! Vill du få fler besökare till din blogg? Du kan tjäna stora pengar på det! Gå in på denna länken och kolla http://www.viraltrafik.se/?liindiss

2009-05-19 @ 11:29:46
URL: http://liindiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0